スポンサーサイト


The other exam I'm taking is...
"EVALUACIÓN OFICIAL DEL CONOCIMIENTO DE LA LENGUA ESPAÑOLA"
Can you guess what it is? It's SEIKEN (西検 : スペイン語技能検定) in Japanese. (I don't know the official name of the test in English.)

I chose Spanish as 二外 when I got into the college, and I've been studying it for a couple of years. Since Spanish is quite different from English, it's very difficult for me to understand its grammar or pronunciation, but at the same time, it's interesting to know those differences and learn its complex system. I also love the Spanish rhythm. It's really cool.

Getting back to the point, I decided to take GRADE 6 in October. I've ever thought it's very difficult test (and actually it is for me though) but I had already learnt its basic grammar and it maybe worth challenging. According to the official announcement, SEIKEN GRADE 6 corresponds approximately to EIKEN GRADE 4. Now I have a specific goal, which motivates me to improve my Spanish!

aahya ;)

  
コメント
こんばんは!
スペイン語検定受けられるんですね!わたしは第二はフランス語でしたがいつか勉強しなおしたい気持ちだけはあります笑
英検はあの面接が・・わたしなんと3級、2級ともに面接で落ちたことがあります・・・
ぜひぜひがんばってください♪わたしもがんばります♪
---------- mairingo67. URL│08/12. 01:48 [ 編集 ] -----
mairingoさん
コメントありがとうございますv-22
そうなんです。なんか勢いで受験を決めてしまいました(笑)mairingoさんは二外フラ語だったんですか! 英語以外の外国語って新鮮でおもしろいですよね。わたしはいつか韓国語も勉強したいです。

英検の面接… なんかわたしアティチュードが悪かった記憶があります(苦笑)2級まではなんとか適当にやってパスしたのですが、準1級はしっかり対策やらないとスラスラしゃべれなそうです… そこまで行くためにもまずは1次突破めざします!
---------- あーひゃ. URL│08/13. 11:16 [ 編集 ] -----
管理人のみ閲覧できます
このコメントは管理人のみ閲覧できます
---------- . │08/15. 07:59 [ 編集 ] -----
隠しコメントさん
たった今こちらのコメントを確信しました… ゴメンナサイ(><;) 内容については先日メールさせていただいた通りで、先ほど返信を読ませていただきました。ありがとうございます*
---------- あーひゃ. URL│08/28. 12:25 [ 編集 ] -----
コメントする









       
     
