

Enjoy watching DVDs and reading paperbacks


I restarted watching the DVDs of "UGLY BETTY" yesterday. (Until then, May 23rd was the last time that I watched some episodes of it as I blogged here. I was too lazy to use a rental video shop...) I really enjooy watching dramas in English.

Also, I enjoy reading paperbacks. On January 18th, 2009, I finished reading a paperback from cover to cover for the first time, and since then, I keep reading one though my reading speed is very slow. Today, I had my third paperback done. Mmmm, I wonder which book I'm gonna read next?

新たなチャレンジ、「アフレコ」やりました!
今年の24時間テレビのテーマは「START!」だそうで、ちょっとご報告が遅くなってしまいいましたが、わたしの「START」、新たなチャレンジ、映画の「アフレコ」をやりました! Woodさんとこの「独りESS」です!

ある日突然Woodさんからご連絡いただき、この企画初のWoodさん以外のブロガー参加バージョン、つまり「ふたりESS」にお誘いいただきました! 初挑戦の英語アフレコ、とても難しかったですが、とても楽しかったです。もともと「英語を話すことが大好き」ということもあったのですが、今回この企画に参加させていただいて、「演技を行う」ということはつまり「ことばに感情を乗せる」ということで、「それってことばを学ぶ上ですごーく大事なことじゃん!」と感じることができました。英語アフレコ、とってもいいです! またぜひぜひ参加させていただきたいです♪

初めての英語アフレコ、まだまだ気持ちが入りきってない感じが出ちゃってますが、Woodさんのブログの記事(↓)でご覧ください!
【洋画で英語】第7回「独りESS」・・・でも、今回は独りじゃない!映画「スパイダーマン」を「ふたりESS」!

放置プレイ気味なブログを活気付かせよう
こんにちはー! あーひゃです。こまめに記事を書いていこうと思いつつ、全くできていなかったので、これから気楽にぼちぼち書いていこうかと思います。

前回記事をアップしてから、プライベートでいろいろと遊んでました。フレンズファンのブロガーさんと「フレンズオフ会」と称して『ちゃんこダイニング若』で塩ちゃんこ食べながら『FRIENDS』について語ったり、一緒にスペイン旅行した友だちと恵比寿のスペインバルをはしごして結局そのままカラオケでオールしたり、突然お誘いを受けてお祝い会に参加しかなり酔っ払ってしまったり… そんな感じでした。

それぞれ簡単に(じゃないかもだけど)感想を書くと…

「フレンズオフ会」は、何度もお会いしていながらなかなかゆっくりお話させていただく機会がなかったブロガーさんと今回2人でお食事だったので、フレンズ話はもちろん、英語のこと、お仕事のこと、いろいろとお話できてとてもおもしろかったです! そして、『ちゃんこダイニング若』、とてもよかったです。ちゃんこがおいしいのはもちろんなのですが、サービスがとてもよく行き届いていて本当に至れり尽くせりで気持ちよくお食事ができました。あーゆーの素敵です。あと、この会ではご一緒させていただいたブロガーさんがお酒を飲まれない方だったので、わたしも飲まないつもりで行ったものの、ウーロン茶よりもハイボールが安かったもので、一杯だけですがつい飲んでしまいました(笑)

「恵比寿スペインバル会」は、事前にお店をチェックして行ったのですが、全然入れなかったので、以前ブロガーさんたちと行ったお店へ向かいました。なんとか入れてカウンターに座り、ビールとタパスを注文しました。前回来たときも「いいな」と思ったことがあって、それは「店員さんがスペイン語を話す」ということです。オーダーを受けてほかの店員さんに伝えるとき、日本語じゃなくてスペイン語で言うんです。最後に「お会計お願いします。」と言ったときも、店員さんが「La cuenta, por favor.(ラ クエンタ ポル ファボール)=お会計お願いします。」と言っていました。スペインな気分になれるのでとってもいい感じです。しかも店員さんがみなさん常にすてきな笑顔。また行きたいなーと思いました。そのあと2件、別のバルに行きました。バル好きなのでオススメのお店ありましたら教えてくださいor連れてってください♪

最後、「お祝い会」は、久しぶりに大人数でのパーティーでした! 久しぶりにお会いできた方や、初めましての方、お話できてうれしかったです。ただ、今回飲みすぎで、これも久しぶりに酔っ払いすぎてほわほわになってしまったので、かなり自由にしてしまいました。失言も多々あったかと思います。不愉快に思われた方、お許しいただければ幸いです… やっぱりお酒も八分目くらいにしなくっちゃ(苦笑) というか飲み過ぎは普通に危ないですね。3次回後、迎えに来てくれる人がいたからよかったものの、1人だったらヤバかったです。気をつけよう… ちなみにこの翌日は朝から美容室に予約を入れていました。もう何ヶ月も伸びっぱなしでいい加減邪魔だった前髪を切ってきてサッパリしました。

そして今、某県某所にてのんびり過ごしています。来月頭には海外旅行します。9年ぶりに英語圏に行きます! わーいわーい!

あと、英語学習は英検に向けて単語学習をやってます。過去問も2回分解いたのですが、とりあえず時間は十分で、長文読解もちゃんと取れるみたいなので、やっぱりポイントは語彙問題です。例文音読でボキャビル中です。間に合うかなー(苦笑) 試験本番で「初めまして」しないで済むようにしたいです。

それから! ちょっと時間が経ってしまいましたが、新たな挑戦としてとある企画に参加させていただきました! もうすでに公開されているのですが、これにつきましては次の投稿で書きたいと思います。ではっ! アディオス!

(んー、結構な長さになりました笑)

ブログは移転しています
2009年2月5日より、FC2ブログにて活動しています。
http://aahya.blog115.fc2.com/

移転に関する情報は一つ下の記事に掲載しています。


Common Craft provides "explanation"


On this website, they explain some complex subjects in plain English so that we can easily understand what they actually are. I watched the video about "Podcast" last week. Although I had already known what Podcast was, I really enjoyed listening to the explanation.

Through those videos, not only we get to understand certain stuff, but we can also learn the techniques of explanation. There are so many tips for a good presentation. It would be a good practice to imitate those videos in order to be better at explaining something to people.

We can find topics in which we're interested by browsing on the website. We can also see videos in other four languages; French, German, Portuguese and Spanish.

Common Craft http://www.commoncraft.com/






The other exam I'm taking is...
"EVALUACIÓN OFICIAL DEL CONOCIMIENTO DE LA LENGUA ESPAÑOLA"
Can you guess what it is? It's SEIKEN (西検 : スペイン語技能検定) in Japanese. (I don't know the official name of the test in English.)

I chose Spanish as 二外 when I got into the college, and I've been studying it for a couple of years. Since Spanish is quite different from English, it's very difficult for me to understand its grammar or pronunciation, but at the same time, it's interesting to know those differences and learn its complex system. I also love the Spanish rhythm. It's really cool.

Getting back to the point, I decided to take GRADE 6 in October. I've ever thought it's very difficult test (and actually it is for me though) but I had already learnt its basic grammar and it maybe worth challenging. According to the official announcement, SEIKEN GRADE 6 corresponds approximately to EIKEN GRADE 4. Now I have a specific goal, which motivates me to improve my Spanish!

aahya ;)

I'm taking two exams in October
Another month has begun and I feel refreshed. I guess it's kind of a good time for me to resume learning English like I used to do.

As for my aim of studying English for a couple of months, I've decided to take the EIKEN (GRADE PRE-1), which will be held on October 18th. I applied for it about an hour ago. OMG, now I can't say any excuses for my lazy days and I've gotta work hard to pass the exam.

And as I mentioned on the title of this entry, I'm gonna take one more test in October. I'll talk about this when I actually applied for it; maybe tomorrow.

aahya ;)

  
