

羽田空港でのお気に入りのカフェになりました


先月末の旅行のときの話です。羽田に着いたのがちょうどおやつの時間だったので、ちょっとお茶して帰ることに。そこで寄ったお店が『イルピノーロ(IL PINOLO)』でした。ざわざわした空港の中でもここの店内は落ち着いた雰囲気で、ゆったりくつろげる感じです。しかもケーキがすごくおいしいし、ボリュームもあります。とっても気に入りました

チョコレートケーキの上にラズベリーのソースがかかった「ルビーノ」という名前のケーキをエスプレッソと一緒にいただきました。(あ、なんか今ネットで調べたらここの食べログのページにいい感じの写真が載ってる!)

2009年11月30日(月)、ごちそうさまでした

なんちゃらかんちゃらトルテを食べました


最近キャラメル味に弱いあーひゃです。さらにアーモンドスライスにも弱いので、Juchheim でこれを見つけた瞬間、心奪われました。一口食べて、「軽い感じかな?」と思ったのですが、あとからしっかり甘ぁ~くなって、コーヒーにぴったりでした。奥にあるのは一緒にお茶した相方さんが食べたケーキですが、こちらの方がさらに甘かったです。

2009年10月19日(日)、ごちそうさまでした

Yesterday's sweets: Chou Cookie Vanilla White [Meiji]
シュークッキー バニラホワイト <明治製菓>
I had this snack yesterday. After having lunch at the cafeteria, I stopped by at the store on campus looking for something sweet and, after a minute, I found this.

Its name is made up with two words: "chou" (maybe it's French, right? They call it "puff" in English, like "cream puff" which means "シュークリーム" in Japanese.) and "cookie." I bought this because the picture on display looked good. A cashier lady also thought so and said "It looks so delicious, doesn't it?" while I was served. lol)

And you know what? It was so yummy! It looks like a small cream puff, but since a puff is actually a cookie, it's crispy and smells really good. Once you bite it, you'll find really sweet white chocolate source in it. It goes really nice with the cookie. Mmmm, I love this. I wanna try chocolate flavor next time.




  
